Sustainability Literacy and Perspectives
Οι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης τα τελευταία έτη αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία. Το 2015 193 κράτη από όλο τον κόσμο συμφώνησαν σε 17 κοινούς στόχους. Οι στόχοι αυτοί έχουν επηρεάσει και συνεχίζουν με αυξανόμενο ρυθμό να επηρεάζουν κυβερνήσεις, υπερεθνικούς οργανισμούς, πολυεθνικές επιχειρήσεις αλλά και την καθημερινότητά μας. Οι αλλαγές αυτές μεταβάλλουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η κοινωνία και η οικονομία κάθε κράτους. Για να επιτευχθούν οι στόχοι αυτοί, θεωρείται αναγκαία η προώθηση του Βιώσιμου τρόπου σκέψης (εφεξής Βιώσιμη Αντίληψη).
Αναγνωρίζοντας αυτήν την ανάγκη, η Get Involved αποφάσισε να διεξάγει δύο έρευνες σχετικά με το εάν οι μέχρι τώρα αποκτηθείσες αντικειμενικές γνώσεις μας επηρεάζουν την Βιώσιμη Αντίληψή μας και σε τι βαθμό. Οι έρευνες αυτές πραγματοποιηθήκαν μέσω ανωνύμου διαδικτυακού ερωτηματολογίου. Οι ερωτώμενοι ήταν Έλληνες ηλικίας 18 με 29 ετών με διαφορετικό επιστημονικό υπόβαθρο. Παράλληλα, εξετάστηκε σε τι βαθμό δημογραφικοί παράμετροι όπως το φύλο, η ηλικία και το επιστημονικό υπόβαθρο επηρεάζουν τις απόψεις και τις γνώμες μας γύρω από την Βιωσιμότητα.
Η πρώτη έρευνα με τίτλο «Sustainable Literacy and Perspectives» έλαβε χώρα από τις 12 Απρίλιου μέχρι τις 11 Ιουνίου του 2020 και δημοσιεύθηκε στις 16 Νοεμβρίου του ίδιου έτους με συμμετοχή 442 νέων. Οι απαντήσεις του δείγματος οδήγησαν σε ορισμένα αξιοσημείωτα συμπεράσματα καθώς παρατηρήθηκαν γνωστικά κενά, στο σύνολο του δείγματος ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου και επιστημονικού υποβάθρου, πάνω σε σύγχρονα παγκόσμια ζητήματα, αλλά και πάνω σε υπάρχουσες κοινωνικές και οικονομικές δυναμικές. Παράλληλα, παρατηρήθηκε συγκέντρωση σε συγκεκριμένες απαντήσεις στις ερωτήσεις που αφορούσαν τις απόψεις του δείγματος, δηλαδή γενικές ιδέες πάνω στην σημασία των Στόχων, ενώ το ίδιο δεν ίσχυε στις απαντήσεις του δείγματος σε ερωτήσεις που εξέταζαν τις γνώμες τους, δηλαδή συγκεκριμένες ιδέες τους πάνω στα ζητήματα των Στόχων.
Η δεύτερη έρευνα με τίτλο «Sustainability Literacy and Perspectives II: The Emerging Role of SDGs in the Greek educational system and everyday life» έλαβε χώρα από τις 13 Μαΐου έως τις 25 Ιουνίου του 2021 και δημοσιεύθηκε στις 18 Ιανουαρίου του 2022 με συμμετοχή 506 νέων. Και πάλι στο σύνολο του δείγματος καταγράφηκε, βάσει των γνωστικών ερωτήσεων, γνωστική ανεπάρκεια πάνω σε κοινωνικοοικονομικά ζητήματα της χώρας. Παράλληλα, καταγράφηκε επίσης μια αξιοσημείωτη διαφορά στο βαθμό που τα Πανεπιστήμια ενημερώνουν και πληροφορούν για την Βιωσιμότητα και τον βαθμό που θα όφειλαν να ενημερώνουν και να πληροφορούν, σύμφωνα με το δείγμα μας.
Βάσει των αποτελεσμάτων των δύο αυτών ερευνών η ομάδα της Get Involved διαπίστωσε την ανάγκη καλύτερης και ποιοτικότερης ενημέρωσης νέων- αλλά και μεγαλύτερων- πάνω στα διαρκώς εξελισσόμενα ζητήματα Βιωσιμότητας. Για τον λόγο αυτό αποφασίστηκε η εκκίνηση του εγχειρήματος ESG Insights: Impactful Awareness- αρχικά με την δημοσίευση ενός ευρετηρίου, όπου θα εκπαίδευε πάνω σε έννοιες και συνθήκες στον χώρο του ESG και της Βιωσιμότητας και στην συνέχεια με μηνιαία ενημέρωση πάνω στις πιο σημαντικές εξελίξεις στον κλάδο του ESG, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.